24 Kasım 2009 Salı

Yoğurtlu Brokoli Çorbası

Aslında itiraf etmeliyim ki brokoliyi sadece zeytinyağı ve limonla severdim, ama bu tarifi uygulayıp (aslında kurgulayıp demek daha doğru olur) tadına bakınca artık brokoli aldığımızda yapacak başka bir tarifim daha olduğunu not ettim.


Tadı biraz Antep yemeklerinden şiveydiz'in suyunu andırdı bize. Benim en sevdiğim yemeklerdendir zaten şiveydiz de. Onun tarifini de bir pişirmemde fotoğrafı ile birlikte verebilirim ancak şimdilik bu çorbayı denemenizi tavsiye ediyorum.
Malzemeler;


  • 1 adet küçük boy brokoli

  • 1 adet havuç

  • 3 su bardağı yoğurt

  • 1 yumurta

  • 1 yemek kaşığı pirinç unu yada normal un

  • 1 çay kaşığı karabiber

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • 1 litre kaynar su

  • 2 yemek kaşığı kuru nane

  • 1 çay kaşığı pul biber

  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ

Hazırlanışı;



  1. Brokoli ve havucu robotta parçalayın

  2. Kaynar suyu ilave ederek yumuşayana kadar sebzeleri kaynatın

  3. Sebzeler yumuşayınca homojen yapıyı yakalayana kadar blenderdan geçirin ve tekrar kaynatmaya başlayın

  4. Derin bir kapta yoğurt, yumurta ve unu tel çırpıcı ile çırpın

  5. Kaynayan sebzeli karışımdan yavaş yavaş yoğurtlu karışıma ilave ederek özümsetin

  6. Yoğurtla diğer malzemeler pürüzsüz hale geldiğinde sebzeli suyu hızlıca karıştırarak içine ilave edin

  7. Tekrar kaynayana kadar hiç ara vermeden karıştırmaya devam edin

  8. Çorba kaynayınca tuzunu karabiberini ekleyin

  9. Küçük bir tavada nane ve pul biberi yağda kavurun ve kaynayan çorbaya ilave edin.

Şimdi artık mutfağa yayılan harika kokunun ve lezzetli çorbanızın tadını çıkarabilirsiniz.


Afiyet olsun

4 yorum:

Neş'e dedi ki...

valla çok ilginç yani yogurtlusunu hiç görmemiştim birde Antep mutfagından bahsetmişsiniz tek kelimeyle favorimdir Antep yemekleri :) elinize sağlık
sevgiler...iyi bayramlar...

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhaba,

25 KASIM-10 ARALIK tarihleri arasında çikolata severleri etkinliğime davet ediyorum. Bildiğiniz tüm çikolatalı lezzetleri sayfamda paylaşırsanız çok sevinirim. Yine hep birlikte çikolatayla ilgili güzel bir arşiv oluşturalım. Kek, kurabiye, pasta, puding vs... aklınıza ne gelirse yapıp en geç 10 ARALIK tarihine kadar mutfaktayim10@hotmail.com adresime isim, blog ismi, katıldığınız şehir ve bir adet sayfanıza eklemiş olduğunuz resimle birlikte katılımınızı gerçekleştirebilirsiniz. Tarifinizi yayınladıktan sonra mail adresime bilgi verirseniz sizi ziyaret edip tarifinize ait fotoğrafı alıp yayınlayacağım. Katılımınız için şimdiden teşekkür eder, kolaylıklar dilerim.

Özlem Avcı.

Cafe Aroma dedi ki...

Neş'e; merhaba, ben annem ve babam Antep'li olduğu için çoğunu seve seve yerim. Öcce tarifi var bu sayfada o da Antep yemeği.

Sevgilerimle, mutlu bir bayram dilerim

Cafe Aroma dedi ki...

Özlem;
Bu ilk etkinliğim olacak, tarifini kendim oluşturacağım bir şey denemeliyim.
Beni de kattığın için teşekkür ederim.

Sevgiler