21 Kasım 2009 Cumartesi

Tarçınlı Cevizli Kek

Bu gün kahvaltıdan sonra canımız biraz keyif yapmak istedi. Alper kek isteyince ben de cevizli tarçınlı kek yaptım. İçindeki malzemeler birbiri ile o kadar uyumlu ki tadına doyum olmuyor dersem yeridir.
Yanında da birer fincan sütle tamamladık keyfimizi. Güneşli bir Mersin gününde bu güneşten de faydalanmayı ihmal etmemek gerek tabii.Ben bu sefer fazla olmasın diye keki baton kek kalıbında yaptım. Siz daha büyük bir kek için ölçülerinizi arttırabilirsiniz.

Malzemeler;
  • 2 adet yumurta
  • 2/3 su bardağı süt
  • 2/3 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı robottan geçirilmiş ceviz
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 çay bardağısıvı yağ
  • 1 su bardağı un (daldırıp aldığım için biraz yaklaşık 140gr)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Hazırlanışı;
  1. Fırını 170 dereceye ayarlayın
  2. Şeker, vanilya ve yumurtaları iyice köpürene kadar çırpın
  3. Yağı ve sütü ilave ederek biraz daha çırpın
  4. Ceviz, tarçın ve hindistan cevizinide ekleyip, tel çırpıcı ile karıştırın
  5. En son unu ve kabartma tozunu da karıştırarak tel çırpıcı ile tamamen karışana kadar çırpın
  6. Yağlanarak un serpilmiş kek kalıbına boşaltın
  7. Pişme süresi benim fırınımda 35 dakika ancak bir ince uçlu bıçağı batırarak pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
Afiyet olsun

2 yorum:

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık cnm aynen tepsideki sunum şeklinde olursa benim favorimdir o zaman.

Cafe Aroma dedi ki...

Semra'cım teşekkür ederim, tarifi denemeni tavsiye ederim, lezzet yoğun bir kek çıkıyor ortaya.