23 Kasım 2009 Pazartesi

Fındıklı Tahinli Kurabiye

Fındıkla Tahin Buluşması nihayet gerçekleşti. Ne zamandır burada yayınladığım, yayınlamadığım bir çok kurabiye tarifi denedim. Uğraştım, çalıştım, durdum. Amacım hep tarifini kendim harmanlayıp bulacağım kurabiyeyi oluşturmaktı. Sonunda diğer tariflerden de faydalanarak oluşturduğum kurabiye tarifini yaptım. Biliyorsunuz daha önce Tahinli Kurabiye ve Fındıklı Kurabiye tarifleri vermiştim. Bu tarif ise ikisinin harmanlanmış hali. Tabii hamur ve kurabiye kıvamını tutturana kadar birkaç çalışma yapmam gerekti.

Sonuçta ortaya çıkan kurabiye ise, diğer şehirlerde var mı bilmiyorum ama, Mersin'de hemen herkesin çok sevdiği tahinli tatlı çöreği andırıyor. Sizin oralarda yoksa ve Mersin'e yolunuz düşerse Dondurmacı Halil'den alıp mutlaka deneyin derim.

Malzemeler;
  • 1/2 çay bardağı tahin
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağ
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 2 çay bardağı un (daldırarak aldım)
  • 1,5 çay bardağı fındık

Hazırlanışı;

  1. Fındıkları robotta iyice ufalanana kadar parçalayın
  2. Karıştırma kabında tahin, sıvı yağ, şeker ve tereyağı tam karışana kadar çırpın
  3. Kabın içine unu ve fındıkları ilave edip çırpmaya devam edin
  4. Malzemeler birbiri ile karıştıktan sonra yarım saat buzdolabında bekletin
  5. Bekleme süresi dolduğunda fırını 180 dereceye ayarlayıp, kurabiyeleri cevizden daha küçük olacak şekilde tepsiye dizin.
  6. Yaklaşık 10 dakika, kurabiyeler çatlayana kadar pişirin.
  7. Kurabiyeler fırından çıktığında sıcakken yumuşa olabiliyor, soğuyana kadar tepside bekletin.

Afiyet olsun

4 yorum:

ceydabural dedi ki...

seninkiler gibi olur mu acaba
bayram tatilinde denesem mi acaba güzel olmazsa bana yaparmısın peki :)

Cafe Aroma dedi ki...

Hem de zevkle yaparım, keşke daha kalabalık olsak hergün bitse ben yeniden yeniden kurabiye kokutsam evi. Denemeni de tavsiye ediyorum, ısırınca ağızda dağılıveriyor.
sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Ben de dün yılbaşı kermesinde Gisela'cığımın yaptığı fındıklı, hurmalı çikolatalardan yedim, vallahi pek güzeldi!

Cafe Aroma dedi ki...

Ben de bayramda annemler ve kayınvalidemlere götürmek üzere butik çikolata paketleri hazırlayacağım bu hafta. Muhtemelen fotoğraflarını yayınlarım. Size afiyet olsun.
sevgilerimle