9 Aralık 2009 Çarşamba

Zeytinyaglı Brüksel Lahanası

Aslında buna yemek denir mi pek bilemiyorum. Belki de az çeşitli malzeme ile yapılan yemeklere alışkın olmadığımdan. Ancak kalorisinin düşüklüğünün yanında, faydaları, zararlı gıdalardan uzaklaşmayı insana aşılayan bir yapısı var eminim. Bu sefer diyete başladığımda, daha üçüncü günüm olmasına rağmen kendime şu soruyu sordum. "Madem ben böyle hafif ve sebze ağırlıklı beslendiğimde bu kadar rahat hissediyorum, neden haftada (kahvaltı hariç) on dört ana öğünün en az on iki tanesini bu şekilde yapmıyorum? Kalan iki ana öğünde ister mangal, ister fırında pişsin kırmızı et yesem bile ne kadar zarar verebilir ki?"

Bu gün öğlen yemeği için hafta sonu pişirdiğim zeytinyağlı Brüksel lahanası, oldukça doyurucu ve lezzetliydi.

Malzemeler; (Bir kişilik)
  • 1 adet havuç
  • 12-13 adet Brüksel lahanası
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığı pirinç
  • tuz
  • karabiber
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 adet limon

Hazırlanışı;

  1. Dairesel doğranmış havuçları zeytinyağında biraz kavurun
  2. Lahanaları ilave ederek karıştırın
  3. salçaları, pirinci, tuzunu ve karabiberini ilave edin ve üzerine yaklaşık bir çay bardağı su ilave ederek kapağını kapatın.
  4. Kaynayınca en kısığa getirerek pişirin.
  5. Piştikten sonra kapağı kapalı durumda soğutup limonu ilave edin.

Afiyet olsun

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Bu sene almadım Brüksel lahanası. Bir ara alsam sahi.

Cafe Aroma dedi ki...

Evet alın bence de. Çok güzel oluyor. Ben de bu hafta sonu tuşusunu kurmaya karar verdim. Ne güzel tek lokmalık, el değmeden yenen bir turşu olur. Tabii sizin verdiğiniz tarifle. :)

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Evdekiler yemez ama ben severim brüksel lahanasını. Hiç bu şekilde pişirmemiştim. Deneyeceğim:)

Peritozu dedi ki...

Ailede bu yemege tek seven ben olsamda,bruksel lahanasiyla aramizda ki iliskimiz mesut bir sekilde devam ediyor.

Bu tarifte cok lezzetli duruyor ayrica

Cafe Aroma dedi ki...

Peri Tozu Fotoğraf,

Evet Brüksel Lahanası genellikle sevilmiyor. Ben de zaten yapıp yapıp kendim yiyorum. Bol limonla gerçekten de oldukça lezzetli.
Sevgilerimle