2 Aralık 2009 Çarşamba

Portakallı Kek


Nedense tadına bakan herkes limonlu kek zannetti ama içinde sadece bir limon kabuğunun rendesi vardı. Ama bir portakal ona tam bir çay bardağı dolusu suyunu ve kabuklarını feda etmişti. Yine de kimse portakalı farketmedi.



Pazar günü bütün ailemiz bize gelmişti. İlk defa kahvaltı için bu kadar kalabalık misafirim oldu. O kadar hoşuma gitti ki o günün tadına doyamadım. Elimden geldiğince fazla çeşit yapmaya çalıştım. Bunlardan birisi de portakallı kek di.





Malzemeler;


  • 3 yumurta

  • 1 paket vanilya

  • 1 su bardağı şeker

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 adet limon kabuğunun rendesi

  • 1 adet portakal kabuğunun rendesi

  • 1 adet portakalın suyu

  • 1 su bardağı sıvı yağ

  • 1 su bardağı süt

  • aldığı kadar un

Hazırlanışı;



  1. Fırını 180 dereceye ayarlayın

  2. Yumurtaları, şekeri ve vanilyayı beyaza yakın sarı olana kadar hızlı devirde çırpın

  3. Yağı, portakal suyunu, sütü ve limon-portakal kabuklarının rendesini ilave edin, tel çırpıcı yardımıyla karıştırın

  4. 1/2 su bardağı unu ve kabartma tozunu ilave ederek karıştırmaya devam edin

  5. Karışım hafif akışkan ve karıştırıldığında kısa süreli şeklini koruyan bir hal alana kadar azar azar un ilave ederek karıştırmaya devam edin.

  6. Yağlanarak un serpilmiş olan kek kalıbınıza boşaltın ve bıçak batırdığınızda temiz çıkacak kadar pişirin. (Fırından fırına değişen pişme süreleri olabiliyor)

Afiyet olsun

3 yorum:

Ayşe Şakarcan dedi ki...

Portakallı keki çok severiz biz de ailece, benim en sık yaptığım kek çeşididir:)

Cafe Aroma dedi ki...

Ayşe Hanım Merhaba, ben de çok seviyorum oğlum da portakallı kek yaptım dediğimde "OLEEYYY" diyor :)

Adsız dedi ki...

bende yaptım ve çok harika oldu teşekkürler:):)